اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

بیانیه ی مشترک اتحادیه و سازمان ضد اعدام به مناسبت ۱۵ فوریه

   یازده سال پیش در چنین روزی جناب آقای عبدالله اوج آلان طی توطئه ای بین المللی در کنیا دستگیر و به ترکیه تحویل داده شد. این توطئه با مشارکت کشورهای ترکیه، آمریکا، یونان، روسیه، اسرائیل، انگلیس، سوریه، ایتالیا، کنیا و ... طرح ریزی و به انجام رسید. گفتنی است دولت آقای خاتمی نقش میانجی میان سوریه و ترکیه بر سر اخراج آقای اوجالان از سوریه را بر عهده داشت. این کشورهای مدعی حقوق بشر و دمکراسی آقای اوجالان به عنوان رهبر سیاسی – ایدئولوژیک ملت کورد را تحویل رژیمی دادند که دسته دسته جوانان حق طلب این ملت را در گورهای دسته جمعی دفن کرده و می کند. بنابر این ظلم صورت گرفته نه تنها در حق آقای اوج آلان و حزب کارگران کردستان (PKK)، بلکه در حق ملت کورد نیز صورت گرفته است.....

   در پی این توطئه بود که کوردها در سراسر کردستان و اروپا دست به یک رشته فعالیت های اعتراض آمیز زدند و موضع خصمانه ی جامعه ی جهانی علیه رهبرشان را به شدت محکوم کردند. خودسوزی های پیاپی و تظاهرات خیابانی از جمله اعتراضاتی بود که در واکنش به تحویل آقای اوج آلان انجام گرفت و افکار عمومی جهان را به جنایت صورت گرفته در حق ملت کورد، معطوف کرد. همزمان با اعتراضات گسترده ی کوردها در سراسر دنیا، در شهرهای  شرق کردستان رشته تظاهرات عظیمی شکل گرفت و توطئه از سوی کوردهای شرق نیز رسوا و به شدت محکوم شد. دولت ایران که از قیام غیر منتظره ی ملت کورد به وحشت افتاده بود طبق روال همیشگی دست به سرکوب خونین معترضان زد و صدها تن از جوانان کردستان را به ویژه در 3 اسفندماه در سنندج به وحشیانه ترین شکل ممکن از پای درآورد و اجساد آنان را نیز به خانواده هایشان تحویل نداد. شایان ذکر است عبدالله رمضان زاده که هم اکنون در دولت آقای احمدی نژاد به اتهام ایجاد اغتشاش در بازداشت به سر می برد، در آن هنگام یعنی زمان کشتار 3 اسفندماه 1377،  استاندار وقت کردستان بود و ریاست شورای تامین استان را بر عهده داشت. لازم به یادآوری است چندی پیش اخباری مبنی بر کشف یک گور دسته جمعی حاوی قریب به 70 جسد در اطراف ساختمان استانداری کردستان انتشار یافت که عده ای بر این باورند همان اجساد ناپدید شدگان کشتار 3 اسفندماه سنندج است.

   آقای اوج آلان در حالی تحویل ترکیه داده شد که علی رغم قوانین بین المللی هیچ یک از دول اوروپایی قائل به پذیرفتن تقاضای پناهندگی سیاسی ایشان نشد. توطئه طرح ریزی و اجرا شد و در دوازدهمین سال خود نیز ادامه دارد. ما به همراه فرزندانمان در زندان های ایران، ضمن محکوم کردن جنایات 15 فوریه 1999 و 3 اسفند 1377، خواهان آن هستیم تا عوامل توطئه علیه جناب آقای اوجالان و سایر رهبران ملت کورد از جمله شهیدان دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی و ... در دادگاه های صالحه ی بین المللی محکوم و به سزای جنایاتشان برسند.

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

سازمان ضد اعدام کردستان (RDEK)

 

دوشنبه 2010-02-15 

26 بهمن ماه 1388

26 ریبه ندانی 2709

نظرات 5 + ارسال نظر
killpey agir سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 14:16

عجیب که از رهبر ملت کورد که همکنون در قید حیات است و در مقاومتی بی نظیر است به عنوان آقای اوج آلان نام برده میشود!
واقعا غیر قابل قبول است که در زیر چتر خانواده ی فعالین در بند رهبری با چنین قدرت تفکر بی نظیری به عنوان شخصی نام برده شود.

میهن پرست چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 11:21

عبدالله اوجالان اگر رهبر شما است رهبر ما نیست پس بی جهت رهبریت وی را به ملت کرد تعمیم ندهید.شما با این کارها تنها هیمنه ی وی را از میان می برید. چرا انتظار دارید همه به عنوان رهبر از عبدالله اوجالان نام ببرند. از آن جا که تمام مشکلات پ ک ک را به نیروهایش ربط می دهد و کسی را پ ک ک واقعی نمی داند به دنبال آن است که خود را از اتهام مبرا و از اشتباه مصون بدارد و جایگاه پیغمبری به خود بدهد. اگر عاقل باشید لااقل شما جایگاه پیغمبر گونه به وی نمی دهید تا از مقام دیکتاتوریت برهد و چهرهای دموکراتیک به خود بگیرد. بگذارید تاریخ وی را تبرئه کند.

سنه چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 11:46

این رهبری است که میلیونها نفر او را به عنوان اراده سیاسی قبول کرده اند.نه آن رهبری که بعد از کشته شدن فقط خباتی به نام هه لپرکی به جای خود جا گذاشته است..این همان رهبری است که ملت برای وی سال هاست در قیامند نگاهی به رهبری وی در شمال کردستان بندارید و وبه بقیه کردستان ..احزاب دیگر کردستان به خصوص شرق چیزی جز خیانت انجام ندادند و بزرگترین خبات این احزاب هه لپرکی ؛ازدواج و شبکه تلویزیونی که یا حیوانات پخش می کند یا آهنگ کوچه بازار ....کاش حد اقل کمتر خیانت پیشه می کردند وبه جای اردوگاه نشینی در میان مردم فعال بودندووبعد ادعای مبارزه مدنی دارند که فقط دیوار کثیف کردن را انجام می دهند.

kilpey agir چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 12:24

جناب به اصطلاح میهن پرست اگر کتابهای رهبر ملت کورد را بخوانید خواهید فهمید که اساسا ایشان اعتقادی به تشکیل قدرتی که آرمانهای انسانی را از بین برند ندارند.و شما برای اینکه از انفعالی که سیستمها بر شما روا داشتهاند خارج شوید حداقل میتوانید مطالعه نمایید و بعد اظهار نظر فرمایید.

daykani ashti چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 12:27

daykan.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد