اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

بیانیه مشترک اتحادیه و RDEK در خصوص روز جهانی زبان مادری

 21 فوریه به عنوان روز جهانی زبان مادری شناخته شده است. در سال 1999 به پیشنهاد کشور بنگلادش و از سوی سازمان ملل متحد این روز به منظور نشان دادن اهمیت زبان مادری این چنین نام گرفت. از آنجا که زبان از ارکان اصلی هویت هر ملت است غالبا نخستین هدف نشانه روی استعمارگران جهت آسمیلاسیون ملت مورد نظر خواهد بود. به عبارت دیگر انکار یک ملت از ذوب هویتی و در این میان از زبان و پوشش آن آغاز می گردد. لذا زبان مادری برای ملت کورد بسیار حائز اهمیت است و هویت و ماندگاری خویش را در گرو حفظ آن می داند.....

این در حالی است که استعمارگران و حتی مدعیان دمکراسی و حقوق بشر ایران، تاکنون کم ترین توجهی به این مهم نداشته و ندارند. گرچه در اصل پانزدهم قانون اساسی ایران به طور گذرا به حق محدود شده ی تعلیم به زبان مادری در کنار زبان فارسی اشاره شده است، اما این اصل نیز همچون سایر اصولی که در چارچوب تنگ منافع زورورزان نمی گنجد، سالهای سال نقش تزئینات کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را ایفا نموده است. مگر در ایام پیش از انتخابات که در این صورت نیز حق تحصیل به زبان مادری نقش ابزار در راستای تهیج جوانان غیر فارس و سوء استفاده از احساسات ملی شان به منظور جلب آرای آنان را خواهد داشت.

در روز جهانی زبان مادری علاوه بر محکوم نمودن پروسه ی آسمیلاسیون فرهنگی ملل ایران، از ملت شریف کردستان تقاضا مندیم با اصرار ورزیدن بر هویت ملی خویش از طریق گسترش و شدت بخشیدن به فعالیت های مدنی و دمکراتیک، چون همیشه در صحن تحولات اجتماعی – سیاسی ایران حضور فعال داشته و در پروسه ی دمکراتیزاسیون کشور مشارکت نمایند. 

سازمان ضد اعدام کردستان (RDEK)

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد 

یکشنبه 21 فوریه 2010   -   2 اسفند 1388 

نظرات 4 + ارسال نظر
کڵپه‌ی ئاگر یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 17:01

خۆزگایه‌ به‌یان نامه‌که‌تان له‌ ڕۆژی زمانی زکماکی به‌ کوردی بواتا.
زۆر سه‌یره‌!!
هه‌ڵبه‌ت کارێکی سه‌خته‌ شایه‌د نه‌توانن؟!

میهن پرست یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 18:31

احتمالا یا شما از یک بیماری مزمن زنج می برید یا از نیروهای تازه نفس رژیم هستید. کلیه ی اخباری که از این وبلاگ ها انتشار می یابد در کافی نت ها نوشته می شود آن هم با استرس و اضطراب بسیار که اگر شما و امثال شما بودید خود را کثیف می کردید. خاک بر سر حزبی که شما از آن هواداری می کنید. بد بخت مریض، به جای آن که تقبل زحمت نموده و به دو سه جوان متعهد و میهن پرست که خطر به جان می خرند و سرنوشت خود را بر چوبه ی دار می بینند گیر بدهید اندکی زحمت و یا بهتر بگویم غیرت به غرج دهید و رژیم اسلامی را به چالش بکشید. به احتمال مقرون به یقین، در پی خود ارضایی سیاسی هستید و مترصد آنید از لحاظ روحی خود را ارضا نمایید. اگر واقعا به دنبال خدمت هستید و می خواهید به جنایات رژیم اسلامی بشورید شما نیز چون ما پر شرف، گوشه ای از خلا موجود را پر نمایید. حیف که نمی خواهیم وارد بازی های کودکانه ی حزبی شویم که نتیجه ی آن قبل از بازی مشخص است:باخت باخت. وگرنه با توسل به علم و شرافت انسانی، شما و افرادی چون شما را به لجن می کشیدیم. فرق میان ما و شما این است که ما از آغاز سپیده دم به دنبال اخبار و تهیه ی گزارش هستیم تا شاید درهای بسته را به روی ملت خویش بگشاییم اما شما هر از چند گاهی آن هم نه برای انباشت معلومات که برای فضل فروشی انگشت بر شاسی می گذارید و نوشته ای اگر واقعا (باش) باشید در خود آگاه، برای دلسردی و اگر (جاش) باشید در جهت منافع رژیم می نگارید تا شاید صله ای عاید آید. درود بر شرف ما و خاک بر سر شما...

درود بر شما
دوست عزیز از حس همدردی و دلسوزی شما سپاسگزاریم.
همچنانکه خود نیز مطلع هستید یکی از ارکان دمکراسی وجود حق اظهار نظر (هر نظری) برای تک تک افراد جامعه است. لذا باید این مسئله را با خود حل کنیم تا حتی اگر کسانی قدر زحمات عزیزانی همچون شما را ندانستند با عشق بزرگی که شما را به خریدن این خطرات واداشته است با آنان رو به رو شده و به جای خشمگین شدن آنان را از شرایط خود و ما آگاه سازید. حال که گمان می رود خشم شما فروکش کرده باشد لطفا به نظری که خواننده ی گرامی "کلپه ی ئاگر" گذاشته نگاهی بیاندازید و این بار منصفانه قضاوت کرده و پاسخ درخور را به ایشان دهید.
منتظر نظرات شما در آینده خواهیم بود
پیروز و پاینده باشید....

کڵپه‌ی ئاگر یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 22:44

قبل از هرچیز من به خبرهایتان هیچ انگی وارد نکرده ام.نظری که من دادم واقعا نمی دانم چه ایرادی دارد.شما به عنوان سازمان زد اعدام کردستان و... تاکید می کنم کردستان،کردستانی که زبان آن کوردی است ،در روزی که باید هر ملت به زبان خود اقتخار و آن را رو به پیشرفت راهی کند بیانیه ای صادر میکنید به زبان شیرین فارسی!خوب میتوانید به زبان کوردی هم بنویسید.اگر شما سازمان یا اتحادیه هستید و نمایندگی مردم را بر عهده دارید و رهرو آرمانهای ملی وانسانیمان هستید نمی شود که بیانیه هایتان(یا به قولی بیانیه هایمان) را در کافی نت بنویسید(نکند چاشنی سرخوشی را نیز در نوشتن آنها افزوده اید).دوست گرامی بغض و ناراحتی ای در وجودتان حس میکنم که چنین نوشته ای حاصل از آن است امیدوارم که با این نوشته فروکش کرده باشد.
شمایی که خود را مسئول بخشی از جنبش آزادی خواهی یک ملت میدانید چطور است که در مقابل یک انتقاد بس آشکار و عیان آنچنان غرض ورزی می نمایید.
آن هم با آنچنان ادبیاتی.شما در اینجا به قول خود یک نیروی میهن پرست هستید(که شاسد واقعا باشید)و در این وبلاگها خلقمان به نظاره نشسته اند و شما آنچنان در مقام نویسنده این وبلاگها به فحاشی می پردازید. آیا جایگاه شما در این است که آنچنان منزلت میهن پرستانمان را که سالهاست یا در زیر خاک رهرو جنبشمان شده اند و یا همکنون در حال مبارزه هستند زیر سوال ببرید؟چرا به مانند برخی ها که تمامی مشکلات را از دامن عوامل خارجی میدانند شما نیز سرچشمه تمام مشکلات را از دامن جاشها میدانید آیا واقعا تماما بدون نقص هستید و تمام مشکلات به آنان باز میگردد این مشکل اساسی ماست که باید خود را از مالیخولیای بعضی تفکرات در مقتضیات زمانی و مکانی برهانیم چرا که اگر بدان دچار شویم دیگر هیچ راه چاره ای باقی نخواهد ماند.
باز هم تاکید میکنم شما در مقام نویسنده ی این وبلاگها اینچنین جوابی را به خوانندگانتان داده اید(به خودتان بیایید ،حداقل اگر شخصیت خود را حفظ نمی کنید شخصیت ملتی را که به اصطلاح نمایندگی میکنید حفظ کنید)فرض کنید من یک جاش،مریض و آنچه که یارای نوشتنش را ندارم ولی شما نوشتید هستم آیا نقدی که از شما کردم مستحق اینچنین برخوردیست؟
در ضمن بند ناف ما بابه چالش کشیدن دژخیمان بریده شده است و هم اکنون نیز با انرژی وافری به راهمان ادامه می دهیم هر چند متحمل هزینه ن های بسیار فراتر از حد معمول نیز شده ایم.

ده‌ورانێکی زۆر سه‌یر و سه‌مه‌ره‌یه‌

در ضمن در سرخوشی و گیجی بیش از حد است که طرف خود را ک..ف میکند(و اساسا ک..یف شدن آنچه که شما مد نظر دارید در هنگامی روی میدهد که فرد به ناگاه خود را در شرایطی متفاوت یابد که در چنین شرایطی همیشه در مورد مردان صادق است چرا که مردان ذهنشان در دوران طفولیت در مرحله مقعدی و زنان نیز در مرحله دهانی تثبیت میشود به همین دلیل است که زنها در چنین شرایطی استفراق میکنند ) در ضمیر نا آگاه شما این تعبیر کث..ف شدن جای گرفته و چون ضمیر ناآگاه کارکردش بر روی دال هاست و نه بر روی مدلول و احتمالا شما در شرایطی این نوشته را نوشته اید که در حالتی رویایی بوده اید و آنچنان که یکی از کارکردهای ضمیر نااگاه در حالات رویاییست و بر همین اساس است که هیچوقت نمی شود بر رویاهایی که انسان شبانه می بیند هیچ اعتمادی نمود من این لفظ را از جانب منی که به غیر تعلق (ضمیر ناآگاه)دارد میدانم.

ای کاش به جای آن جوابیه به موردی دیگر می پرداختید تا من نیز مجبور به این همه حرافی درمقامتان نمی شدم.

سلاو و ریز
خوینه ری به ریز ره خنه که تان گه یشت و به دلنیاییه وه بو داهاتوو له به ر چاوی ده گرین
زور سپاس بو بوچوونه که تان و چاوه ری سه ره نجه کانتان له داهاتووش ده بین
هاوری خوشه ویست ئه و خوینه ره ی که به نیوی "میهن پرست" وه لامی ئیوه ی داوه ته وه نووسه ری مالپه ری ئیمه نییه و پیویسته بزانن که ئیمه ئه گه ر توانای ته حه مولی ره خنه ی گه له که مان نه بوایه به شی بوچوونه کانمان لاده برد یانیش فیلتیرمان ده کرد
به لام به پیچه وانه وه به بینینی سه ره نجی خوینه رانی به ریز خوشحال ده بین چونکه ئه وه یه کیک له ئه رکانی دیموکراسیه و ره مزی سه رکه وتنی ئیمه ش له وه دایه که ویست و داخوازه کانی گه له که مان به جی بینین چونکه ئیمه خومان له و خه لکه ده زانین و تیکوشانمان بو سه عاده تی ئه و خه لکه یه
ئیمه سپاسی ئیوه ده که ین به شیوه یکی رووناکبیرانه بوچوونی خوتان داناوه و به رامبه ر به بی ریزیه که ی به ریز میهن پرست هه ر به شیوازی دیموکراتیانه ی خوتان وه لامده ر بوون
ریز و سلاوی یه کیه تیمان قه بوول بکه ن
به هیوای سه رکه وتن ....

پیره دار سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 10:33

سلو وریز و ماندوو نه بوون
به رای من هه ردوو کهس کوردگه له کی به شه ره فن و خه مخوری نه ته وه مان. بویه تکاتان لیده که م ده ستی دوستی بده ن به یه کتر و به رانبه ر به داگیرکه ر کاردانه وه بکه ن.هیوادارم هه ستی کوردایه تیتان پرتین تر بیت و به کلپه ی ئاگری دوژمن شکین نیشتمان په روه ری خوتان بگه ینه لووتکه ی مرووایه تی.ئیمه ی پیر هیوامان به ئیوه جوانگه له. هه ر بژین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد