اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

نامه انجمن قلم در تبعید به بانکی مون در مورد اعدام ها در ایران

آقای دبیر کل 
 

به شما اطمینان می دهیم که جمهوری اسلامی برای اجرای این جنایات، حتی برابر قوانین غیر انسانی جزایی خودش نیز هیچگونه دلیل حقوقی ندارد. آقای دبیر کل ، به نام کرامت انسانی و به نام منشور حقوق بشر که مسئوول نظارت بر اجرایش هستید، از شما می خواهیم تا با تمام توان و اهرم هایی که در اختیار دارید ، جمهوری اسلامی ایران را وادارید تا این جنایات را متوقف کند.

 

جناب آقای بانکی مون
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
جناب پرزیدنت انجمن بین المللی پن

موج اعدام های گسترده در ایران افزایش بسیار یافته است. چنانکه می دانید جمهوری اسلامی تظاهرات مسالمت آمیز مردم ما را در مطالبه حقوق شهروندی شان در ماه های اخیر مکررا به خاک و خون کشیده است. تا اکنون دستکم 90 نفر کشته و صدها زندانی از این جریان بازشناخته شده اند و حکایت همچنان باقی ست. جمهوری اسلامی در ادامه ایجاد فضای امنیتی و پلیسی ، به خاطر پیشگیری از اعتراضات پیوسته مردم ، هم جوانان را در زندان هایش نظیر "کهریزک" با شکنجه می کشد و هم دکتر رامین پوراندرجانی را به خاطر فاش کردن شمه ای از آن جنایات، سر به نیست می کند و هنوز یکهفته از اعدام هموطن بی گناه کردمان " احسان فتاحیان" نگذشته که باز جمهوری اسلامی، افزایش شمار اعدام جوانان بیگناه، یعنی اعدام 12 جوان دانشجو، روزنامه نگار و روشنفکر کرد که گناهی جز دگراندیشی و مطالبۀ حقوق قومی خود را ندارند، در دستور کارش قرار داده است. و نفرهای اول این دوازده هموطن کرد ما: شیرکوه معارفی، زینب جلالیان، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، فصیح یاسمنی، رشید آخکندی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، حسین خضری و فرزاد کمانگر هستند.

آقای دبیر کل
به شما اطمینان می دهیم که جمهوری اسلامی برای اجرای این جنایات، حتی برابر قوانین غیر انسانی جزایی خودش نیز هیچگونه دلیل حقوقی ندارد. آقای دبیر کل ، به نام کرامت انسانی و به نام منشور حقوق بشر که مسئوول نظارت بر اجرایش هستید، از شما می خواهیم تا با تمام توان و اهرم هایی که در اختیار دارید ، جمهوری اسلامی ایران را وادارید تا این جنایات را متوقف کند. لحظه ای در دادخواهی مردم ما درنگ نکنید. صدای شما پژواک جهانی دارد. و بی گمان در نجات جان این قربانیان بیگناه مؤثر خواهد بود. 

 
با احترام
انجمن قلم ایران در تبعید  


18 نوامبر 2009  

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد