اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

جوانان سنندج طی بیانیه ای اعدام شهید احسان را محکوم کردند

جوانان سنندج در بیانیه ای که هزاران نسخه ی      

 آن در کوچه و خیابان های سنندج پخش شد

اعدام شهید احسان را محکوم کرده و با شهیدان 

تجدید پیمان کردند.

متن بیانه را در ادامه بخوانید....

 

 

                                      به نام خالقی که انسان را آزاد آفرید

بار دگر شاهد افزودن برگ سیاه دیگری بر پرونده نقض حقوق ملت کورد جمهوری اسلامی بودیم و تکراری دردناک آشنا و پر معنا . باز اعدامی دیگردر کردستان  و باز هم در شهرمان سنه که در و دیوارهای آن کاملآ با واژه اعدام آشناست وبارها به چشم خود دیده اعدامهای دسته جمعی فرزندانش و بارها نظاره گر در خون غلتیدن و جان سپردن عزیزانش بوده . تکراری جان گداز و معنا دار یاد آور اعمال رژیم در اوایل انقلاب و بعد از آن یاد آور اعدامهای انفرادی و دسته جمعی بر گزیدگان و فرزندان ملت کرد که چه بیرحمانه آنان را بسان گلها پرپر کردند تنها به دلیل آزاده بودنشان.

هنوز هم بانگ " زنده باد کردستان زنده باد آزادی" دلیرانش که با خنده ای بر لب سینه هایشان را چون کوهی استوار و مملو از ایمان در برابر گلوله های جوخه اعدام سپر قرار دادند هنوز هم در کوچه و خیابانهایش طنین انداز است . میهنمان بارها شاهد بوده که چگونه خادمان شب و دژخیمان اهریمن صفت  در کنج دخمه های ظلمت زده و عاری از روشنایی خود حکم اعدام فرزندان شب شکنش و منادیان روشنایی   را صادر و اجرا نموده اند . آری کردستان با اعدام به خوبی اشناست  وبارها  دیده که  عزیزانش بر خاکش و در راهش چه عاشقانه در خونشان غلتیدند و در سینه اش آرام گرفتند . چگونه میتوان از یاد برد اعدامهای فرودگاه سنندج و59 جوان مهابادی را و  مظلومیت و حقانیتشان را  یا دادگاههای 5 دقیقه ای خلخالی جنایتکار را . چگونه میتوان از یاد برد که دلیرانش چه زیبا مرگ شرافتمندانه را بر زندگی خفت بار ترجیح داد و مرگ را در آغوش گرفتند یا گریستن و فریاد مادران داغدیده را چگونه میتوان از یاد برد یا چگونه میتوان از خود گذشتگی دختران و پسران کرد را از یاد برد که با شعار" زندگیم را فدای عشقم و عشقم را فدای آزادی" پای به عرصه مبارزه نهادند و خواستها و آرزوهای شخصی خویش را فدای شرافت و رهایی ملت و وطنشان کردند و چه جانفشانی ها که نکردند و رنجها که نکشیدند و چه حماسه ها  که نیافریدند که تاریخ کمتر به خود دیده و چه شهیدانی که جان خود را فدا نکردند کوههای کردستان و دشت وجویبارهایش آنان را به خوبی به یاد دارد و تن دریده شده گمنامشان را دردل خود جای داده و روی آرامگاه آنان گلهای سرخ رویانیده . آیا غیر از ادامه مبارزه تا رسیدن به مقصود راهی دیگر برایمان باقیست .

رژیم به خیال خام خود میتواند با اعدام و ارعاب جلوی سیل خروشان و رو به گسترش آزادیخواهان ملت کرد را بگیرد یا با اعدام میتواند اراده ملت کرد را در هم بشکند؟ هر اعدام و هر شهادتی مانند پرواز پرنده ایست که پرواز کردن را به پرندگانی که فاقد تجربه و جسارت پروازند می آموزد و راه شرافتمندانه زیستن و عاشقانه پر گشودن را . جای بسی افتخار است که هنوز هم دلیر مردانی چون احسان فتاحیان بر این خاک هستند که در راه آزادی ملتشان با آغوش باز به پیشواز مرگ میروند وبا ایمانی پولادین وروحی سرشار از عشق به ملت و میهن هیچ تردیدی به خود راه نداده و تا آخرین لحظات زندگی بر راهشان استوارباقی میمانند به راستی هر شهادتی دلیلی نو برای بر خواستن و ادامه مبارزه به ما میدهد و راه مقدس و دشوار رسیدن به آزادی را برایمان هموارتر میسازد .

 30 سال است که  نقض شدید حقوق ملیت ها و اعمال دردمنشانه رژیم در حق ملتمان ادامه دارد ولی به راستی چه نتیجه ای برایشان در پی داشته ؟ غیر از اینکه نسل جدیدی از مبارزان ملت کرد را به ارمغان آورده که با عزمی راسختر از گذشته برای احقاق حقوقشان به مبارزه بر خواسته اند که در راه نیل به اهداف حاضر به هر جانفشانی و ایثاری هستند و هیچ هراسی به دل راه نمیدهند .

رژیم به دلیل بر نتابیدن خوی آزادمنشی و آزادی طلبی آنان سعی در امحای آنان نموده غافل از اینکه با شهادت هر کدام از آنان برای همیشه در قلب ملت کرد زنده خواهند ماندو چه افتخاری بالاتر از این . هزاران نفر با شنیدن خبر شهادت احسان اشک از گونه هایشان سرازیر گشته و دلیلی دیگر و انگیزه و جسارتی بیشتر برای برخواستن و ادامه راه آن بزرگ مردان وعاشقان آزادی و برابری ملتها پیدا کرده اند  و این است فلسفه بزرگ شهادت .وشهیدان چه زیبا اسب سرکش مرگ را که چون ابزاری در خدمت  پاسداران ظلمت بود به سخره گرفته و به زیر کشاندند و به اعوان و انصار اهریمن اثبات کردند که هیچ ابزاری نمیتواند مانع آزاد زیستنشان شود و با خون خود نسل جدید مبارزان را که چون نهالانی نوپایند  آبیاری نمودند و راه رسیدن به آزادی را نمایانتر ساختند .

آری کردستان و فرزندانش به خوبی با  واژه اعدام آشنایند و خاطرات تلخ زیادی را در دل جای داده اند و شاهد بوده اند که با هرشهادتی رویش و بر خواستن تازه ای روی داده است و هر شهادت بشارتیست به آغازی نو.

ما به عنوان جوانان  کرد ضمن محکوم کردن اعدام احسان فتاحیان فعال سیاسی کرد و ضمن تسلیت به ملت کرد و خوانواده وی بار دیگر با ملت و سرزمین و شهیدانمان تجدید پیمان میکنیم که تا رسیدن به اهدافمان از پای نخواهیم نشست و راه شهدایمان را ادامه خواهیم داد و از همه انسانهای آزاده همه احزاب و جریانات سیاسی و مدنی و مذهبی و همه نهادهای دفاع از حقوق بشر خواستاریم که وظیفه تاریخی ملی و انسانی خود را به جای آورده و با اتحاد و یکپارچگی و هم صدا به صورت قاطعانه در برابر این گونه اعمال ضد انسانی و تداوم آنها  موضعگیری کرده و اعتراض خود را نشان دهند تا بار دیگر شاهد اعدام فعالین سیاسی و مدنی کرد نباشیم . 

                                                           زنده باد کردستان

                                                           زنده باد آزادی

                                                           زنده باد زندگی برابر و آزادانه ملتها 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد