اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران: زینب جلالیان در خطر است

   گردهم آیی کلن 9 دسامبر2009، در پیشواز 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر، مراسمی در دفاع از حق زندگی انسان ایرانی ،مهم ترین و ابتدایی ترین حق انسان و تقبیح اعدام و کشتار! ....در متون آلمانی که همزمان با گردهم آیی برای مراجع و وسایل ارتباط جمعی در آلمان وسراسر جهان ارسال شده بود بااشاره به تمام موارد فوق از سرنوشت محکومین درآستانه اعدام، مانند زینب جلالیان، کرد ایرانی 27 ساله و محمد رضا حدادی 19 ساله،موقع ارتکاب احتمالی قتل 16 ساله، ابراز نگرانی شده و به این نکته نیز اشاره شده بود که اروپا باید به جای توجه بیش از حد به مناره های بلند مساجد دراروپا به جرثقیل های بلند اعدام علنی در ایران توجه میکرد (و بکند) تا امروز جهان مشکل کمتری با بنیاد گرایی اسلامی می داشت!

گردهم آیی کلن 9 دسامبر2009، به پیشواز 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر، مراسمی در دفاع از حق زندگی انسان ایرانی ،مهم ترین و ابتدایی ترین حق انسان و تقبیح اعدام و کشتار!                   

نقل قولهایی از سخنرانان مراسم کلن:

 "روز مردم در ایران با ا عدام حداقل یک انسان  آغاز می شود"

 

"ویروس ایدز در ایران به طور متوسط جان یک انسان را در روز می گیرد ولی جمهوری اسلامی با این تعداد اعدام، که از 86  مورد در سال 2005 به 346 مورد در 2008 و تاکنون به 359 مورد در 2009 رسیده، وکشتار انسانها در خیابانها،حداقل 76 تن تاکنون در سال 2009، جان بیش از یک تن را در روز می گیرد و"این حکومت نه با اکراه که با رغبت(و بدون اغراق حتی با لذت) اقدام به اعدام انسانها میکند "و نیز 30 سال حکومت اسلامی و هزاران برابرشدن تعداد مخالفین علنی حکومت در ایران، نمونه ی آشکار شکست سیاست اعدام و باز هم اعدام جمهوری اسلامی در از بین بردن وحتی کم کردن تعداد

مخالفین سیاسی و نیز مجرمان عادی است...

 در محل گردهمآیی، اعداد 359+ 76 +1(تعداد انسانهای اعدام شده + کشته شده در خیابان + سمبل قربانیان ناشناس در جمهوری اسلامی درسال2009) ، نوشته شده با شمعهای روشن در کنار تصاویر تعدادی از کودکان، زنان و زندانیان سیاسی اعدام شده در سال 2009، تاکنون برروی زمین قرار داشت.

بخش های دیگری از سخنان ایراد شده در گردهم آیی:

 هدف اصلی گردهم آیی 9 دسامبر2009 در شهر کلن که به همت فعالین حقوق بشری ایرانی و به دعوت جمعیت دفاع اززندانیان سیاسی ایران-کلن،برای بیست ودومین سال ،در آستانه روز جهانی حقوق بشر،برگزار شده بود،این بار دفاع از حق زندگی انسان ایرانی،ابتدایی ترین ومهم ترین حق،در مقابل تهدید روز افزون  اعدام وکشتار در جمهوری اسلامی بود.

دوستان سخنران،من جمله بااشاره براین نکته که  روزمردم در جمهوری اسلامی، با یک اعدام در صبح زود است که آغاز می شود ، در کنارتاکید بر این که  اعدام  حتی در پاسخ یک جنایت، در هرحال خود نیز یک جنایت است ،علل  جرم را از بین نمی برد،امکان اصلاح به مجرم نمیدهد ودر صورت اشتباه،امکان جبران اشتباه وباز گرداندان فرد اعدام شده به زندگی وجود ندارد، براین نکته اشاره کردند که افزایش مدام اعدام ونیز تعدادمخالفین سیاسی  ونیز مجرمین عادی در سالهای اخیر در جمهوری اسلامی ،نشان دهنده این است که حتی تاثیر ادعایی بازدارنده بودن مجازات اعدام نیز در جمهوری اسلامی آشکارا منتفی شده است.

در متون آلمانی که همزمان با گردهم آیی برای مراجع و وسایل ارتباط جمعی در آلمان وسراسر جهان ارسال شده بود بااشاره به تمام موارد فوق از سرنوشت محکومین درآستانه اعدام، مانند زینب جلالیان، کرد ایرانی 27 ساله و محمد رضا حدادی 19 ساله،موقع ارتکاب احتمالی قتل 16 ساله، ابراز نگرانی شده و به این نکته نیز اشاره شده بود که اروپا باید به جای توجه بیش از حد به مناره های بلند مساجد دراروپا به جراثقال  های بلند اعدام علنی در ایران توجه میکرد (و بکند) تا امروز جهان مشکل کمتری با بنیاد گرایی اسلامی می داشت!

مراسم با تاکید سخنرانان براین که روند رو به افزایش کشتار واعدام در جمهوری اسلامی مایه شرم بشریت است،به مراسم پایان دادند. سخنرانان اصلی مراسم خانم نسترن امجدی وآقای عباس انور بودند.

جمعیت دفاع اززندانیان سیاسی ایران-کلن 18 آذر 1388

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد