اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

گزارشی از آخرین وضعیت 23 بازداشت شده ی کورد

    پس از اعدام شهید احسان و برگزاری تجمعات اعتراضی به اعدام فعالین کورد و در آستانه ی 16 آذر, موج گسترده ای از بازداشت شهروندان کورد و به ویژه دانشجویان آغاز شد. 

گزارش کامل را در ادامه ببینید....

 

موج بازداشت ها از سنندج و با بازداشت آکو کوردنسب, روزنامه نگار سنندجی و عامر گلی, دانشجوی کرمانشاه و اهل سنندج و پدرام نصراللهی اهل سنندج و فرزاد احمدی, کارگر سنندجی آغازیدن گرفت. پس از تکمیل مراحل بازجویی, در جلسه ی تفهیم اتهام که در دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد, اتهام این افراد شرکت در تجمع غیر قانونی (منظور تظاهرات 21 آبانماه است که علیه اعدام شهید احسان و در مرکز سنندج با حضور خانواده زندانیان سیاسی و فعالین دانشجویی سنندج و کرمانشاه برگزار شد) اعلام شد. هم اکنون هر 4 نفر تا زمان برگزاری جلسه ی دادگاهی به قید وثیقه آزاد شده اند.

    پس از آن تجمع اعتراض آمیز دیگری در 25 همان ماه با شرکت دانشجویان کورد و غیر کورد در دانشگاه تهران برگزار شد که طی آن لیلا محمدی, سروه ویسی, پخشان عزیزی, آمانج رحیمی, هژار یوسفی, احمد اسماعیلی و عبدالله عارفی بازداشت شده و به غیر از لیلا محمدی که اعلام شده در بند 209 زندان اوین زندانی است, اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت سایرین در دست نیست.

در سقز شهروندی کورد به نام جمال زندی به دلایل نامعلومی بازداشت شد و تاکنون اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

    از سوی دیگر امجد کوردنژاد, ناصر احمدی و عباس کاکایی اهل قروه و دانشجوی علوم ارتباطات که هرسه دانشجوی دانشگاه تهران اند, پس از احضار به دادگاه انقلاب بازداشت شده اند و تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت آنان در دست نیست.

    ادریس مولودی اهل بانه نیز از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران, بازداشت شده است و تاکنون اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت او در دست نیست.

    هژیر کوردنژاد اهل سقز در روز 12 آذرماه پس از احضار به حراست و سپس اطلاعات بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت نامبرده در دست نیست.

    سهراب کریمی اهل قروه و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و علیرضا مرادی و سجاد مرادی دو برادر نخبه ی کورد و دانشجوی دانشگاه تهران و بابک غیاثی اهل کرمانشاه و دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه در آستانه و حین مراسمات 16 آذر بازداشت شدند و تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت آنان در دست نیست.

    فرزاد کلبعلی دانشجوی نخبه ی کورد که در مقطع دکترای جامعه شناسی سیاسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی مشغول به تحصیل است, 17 آذرماه پس از پایان مراسم روز دانشجو و خروج از دانشگاه تهران بازداشت شد و تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت وی در دست نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد