اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

بیانیه اتحادیه در رابطه با شکنجه آقای اوجالان و منحل شدن DTP

    ما به عنوان پدران و مادرانی که سالهاست آتش جنگ گرم و سرد فرزندانمان را در خود میبلعد, موضع خصمانه ی ترکیه را در قبال ملت کورد محکوم میکنیم و بر حل دمکراتیک مسئله ی کورد اصرار می ورزیم. بیگمان ملت کورد و ترک از جنگ و خونریزی سود نخواهند برد. لذا به مبارزان صلح طلب حزب جامعه دمکراتیک خسته نباشید میگوییم و آرزوی مبارزه با عزمی راسخ تر و موفقیتی بیش از پیش را برایشان داریم. باشد که ملت همیشه صلح طلب و آزادی خواه کورد پیامبر برادری و برابری در جهان شود.

    در روزهایی که انظار عمومی جهان رو به ترکیه بود و بازگشت پیامبران آشتی و ادعاهای دولت, اذهان عمومی را برای حل سیاسی و دمکراتیک مسئله ی کورد آماده ساخته بود, اشتباه بزرگی این روند امیدوارکننده را به خانه ی اول بازگرداند. در قدم اول آقای اوجالان تحت عنوان بهسازی, به سلول کوچکتری با فضای آزاردهنده منتقل شد و در قدم بعدی حزب جامعه ی دمکراتیک (DTP) منحل اعلام شد. همانگونه که کوردان در تجمعاتشان اعلام میکنند, آقای اوجالان اراده ی سیاسی آنان است و شکنجه ی ایشان, اهانت به ملت است. همچنین ممنوعیت فعالیت DTP به معنای نقض حقوق بیش از دو ملیون کوردی است که با رای خود 99 شهرداری و 20 کرسی پارلمان را در اختار این حزب گذاشتند. ترکیه از سویی حزب کارگران کردستان (PKK) را به علت استفاده از حق دفاع از خود, تروریست میداند و از سوی دیگر تنها حزب کوردها را که در چارچوب قانون فعالیت های صلح طلبانه انجام میدهد منحل میکند. متاسفانه تنها سیگنالی که از این رشته رفتارهای دولت ترک میتوان دریافت, موضع دمکراسی ستیزانه و ضدکورد این سیستم است.

    با این وجود ما امیدواریم با اصرار ورزیدن روشنفکران کورد و ترک بر حل دمکراتیک مسائل, از حوادث تلخی که پیش بینی میشود در پی حملات مرگبار پلیس رخ دهد, جلوگیری به عمل آید. ما به عنوان پدران و مادرانی که سالهاست آتش جنگ گرم و سرد فرزندانمان را در خود میبلعد, موضع خصمانه ی ترکیه را در قبال ملت کورد محکوم میکنیم و بر حل دمکراتیک مسئله ی کورد اصرار می ورزیم. بیگمان ملت کورد و ترک از جنگ و خونریزی سود نخواهند برد. لذا به مبارزان صلح طلب حزب جامعه دمکراتیک خسته نباشید میگوییم و آرزوی مبارزه با عزمی راسخ تر و موفقیتی بیش از پیش را برایشان داریم. باشد که ملت همیشه صلح طلب و آزادی خواه کورد پیامبر برادری و برابری در جهان شود.

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

چهارشنبه 16/12/2009

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد