اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

گزارشی از آخرین بازداشت های سقز و مهاباد و کرمانشاه

    خبرها از سقز حاکی از آن است که 4 شهروند کورد به نام های عباد شیخی, علی امینی, جمال امینی و سعدالله حمیدی در منازل خود از سوی اطلاعات بازداشت شده اند. تا کنون اطلاعی از اتهامات, محل نگهداری و وضعیت این 4 جوان کورد در دست نیست.

از سوی دیگر در مهاباد ماموستا شفیع برهانی در پی احضار به اطلاعات این شهر, بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از اتهامات, محل نگهداری و وضعیت وی در دست نیست. ماموستا شفیع که دارای دکترای الاهیات و استاد زبان و ادبیات عربی در دانشگاه آزاد مهاباد است, از چهره های مشهور مذهبی کردستان به شمار میرود.

همچنین شنبه ی گذشته (21 آذرماه)  فعال حوزه ی محیط زیست نظیر الیاسی پس از احضار به اطلاعات مهاباد, بازداشت و مستقیما به زندان اورومیه و پس از 2 روز به بند 209 زندان اوین منتقل شد. تاکنون اتهامات این شهروند 53 ساله مشخص نشده و خانواده اش موفق به ملاقات با وی نشده اند. شایان ذکر است 6 ماه پیش خواهرزاده ی نظیر الیاسی به نام شهرام بلوری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

همچنین در کرمانشاه دو شهروند کورد به نامهای افشین کرمیان و شهرام رستمی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده اند. افشین کرمیان که پیرو آیین یاری است, دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران میباشد. وی چندی پیش با یورش نیروهای اطلاعاتی به منزل و تفتیش و ضبط وسایل شخصی اش بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از اتهامات, محل نگهداری و وضعیت نامبرده در دست نیست. شهرام رستمی نیز به دلایل نامشخصی از سوی نیروی انتظامی کرمانشاه بازداشت شد و تاکنون اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت وی در دست نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد