اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

توضیح سهراب کریمی، فعال دانشجویی کُرد در مورد خبر بازداشت خود

 به دنبال انتشار خبر مراجعه‌ی مأموران امنیتی به منزل سهراب کریمی در شهر قروه استان کردستان و اقدام به بازداشت وی که در تاریخ 16 آذر ماه از سوی خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان صورت گرفت، این فعال دانشجویی کُرد با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان ضمن اعلام خبر آزادی خود به شرح اتفاقات پیش آمده در شب مراجعه‌ی مأموران امنیتی به منزل‌شان پرداخته است.

    

حدوداً ساعت 12 شب یکشنبه 15 آذر چند مأمور اداره اطلاعات قروه به قصد بازداشت من به درب منزل‌مان مراجعه کردند. من از آن‌ها کارت شناسایی و حکم بازداشت خواستم که نشان ندادند. دلیل بازداشتم را پرسیدم که پاسخ دادند: فردا روز دانشجو است و بازداشت تو برای اطمینان از این است ‌‌که فردا در هیچ مراسمی شرکت نخواهی کرد!

چون نه حکم بازداشت مرا داشتند و نه دلیل‌شان قانع کننده بود، بنا بر این اعضای خانواده‌ام به آن‌ها اجازه ورود به منزل و بازداشت مرا ندادند. اما ساعتی بعد در حالی که چند مأمور نیروی انتظامی آن‌ها را همراهی می‌کردند دوباره به درب منزل ما مراجعه کردند و این‌بار برای جلوگیری از مقاومت خانواده‌ام اقدام به شکستن درب و پنجره منزل، توهین و بی حرمتی به اعضای خانواده و ضرب و شتم پدر سالخورده و برادرانم نمودند.

در این زمان همسایگان و اهالی محل نیز با تجمع مقابل منزل ما نسبت به این اقدام مأموران انتظامی و امنیتی اعتراض کردند و در این فرصت من که در واحد دیگر خانه بودم توانستم از ساختمان خارج شوم. اما مأموران پدر و یکی از برادرانم را در حالی که مضروب شده بودند همراه خود برده و بعد از 2 ساعت آن‌ها را آزاد کردند.

به واسطه‌ی جریانات پیش آمده و با توجه به این‌که در این مدت هیچ تماسی با خانواده و دوستانم نداشته‌ام احتمال بازداشت من مطرح و خبر آن از طریق دوستانم در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است که از این طریق اعلام می‌کنم اینجانب بازداشت نشده و در حال حاضر آزاد هستم.

 

جمعه 27 آذر 1388

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد