اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

بیانیه اتحادیه به مناسبت سالگرد و چهلم شهیدان عگید و احسان

  راه حل مسئله ی دیرینه ای چون کردستان, جنگ و خونریزی نبوده و نخواهد بود بلکه آتش آن را شعله ورتر خواهد نمود. کشتن احسان ها نه تنها صدای مخالفان را خفه نمی کند, بلکه انگیزه ای خواهد شد برای مبارزه با ایمانی راسخ تر. بی گمان اعدام احسان و عگید و .... خون عشق به آزادی را در رگان جوانان کورد بیش از پیش جاری ساخته است. ما به عنوان پدران و مادرانی که بیش ترین هزینه ها را از این حکومت انسان کش متحمل شده ایم, از تمامی مجامع حقوق بشری و وجدان های بیدار تقاضا میکنیم به تلاش های خود جهت لغو مجازات مرگ (از انواع آن چون اعدام و تیرباران و ....) ادامه دهند. باشد که این پدیده ی وحشیانه و خشن که چون لکه ی ننگی دامن ملل ایران را گرفته, ریشه کن کنیم.

 

 

 

 

                            به نام خالقی که آنچنان روحی عظیم در جان شهیدان دمید

    شب یلدای امسال دومین سالگرد شهادت حسن حکمت دمیر و چهلمین روز شهادت احسان فتاحیان و سومین روز اعدام مصلح زمانی بود. آیا این ژنوساید نیست؟! چشمان مادران کردستان تا کی باید گریان باشند؟ مردمان این مرز و بوم تا کی در برابر ابن پدیده ی وحشیانه, آرام خواهند ماند؟ هدف از این کشتارها چیست؟

بیگمان این روش های خونین به منظور ریشه کن کردن (جرم!) صورت نمی پذیرد و هدف از آن حذف فیزیکی مخالفان رژیم و چنگ و دندان نشان دادن به سایرین است. اما این روش وحشیانه که اغلب دیکتاتوران جهان آن را آزموده اند, تاکی ماندن بر تخت سلطنت را تضمین خواهد نمود؟! متاسفانه دیکتاتوران بر تکرار تاریخ مصرند و هیچ گاه از پیشینیان عبرت نمی گیرند. که راه حل مسئله ی دیرینه ای چون کردستان, جنگ و خونریزی نبوده و نخواهد بود بلکه آتش آن را شعله ورتر خواهد نمود. کشتن احسان ها نه تنها صدای مخالفان را خفه نمی کند, بلکه انگیزه ای خواهد شد برای مبارزه با ایمانی راسخ تر. بی گمان اعدام احسان و عگید و .... خون عشق به آزادی را در رگان جوانان کورد بیش از پیش جاری ساخته است.

    ما به عنوان پدران و مادرانی که بیش ترین هزینه ها را از این حکومت انسان کش متحمل شده ایم, از تمامی مجامع حقوق بشری و وجدان های بیدار تقاضا میکنیم به تلاش های خود جهت لغو مجازات مرگ (از انواع آن چون اعدام و تیرباران و ....) ادامه دهند. باشد که این پدیده ی وحشیانه و خشن که چون لکه ی ننگی دامن ملل ایران را گرفته, ریشه کن کنیم. هم اکنون اعدام و تیرباران, جان 18 تن از فعالین کورد را تهدید میکند که اسامی شان به شرح زیر است:

  1. زینب جلالیان
  2. حبیب لطیفی
  3. شیرکو معارفی
  4. جمال محمدی
  5. سامی حسینی
  6. رستم ارکیا
  7. فسیح یاسمنی
  8. رشید آخکندی
  9. حسین خضری
  10. فرزاد کمانگر
  11. علی حیدریان
  12. فرهاد وکیلی
  13. مصطفی سلیمی
  14. انور رستمی
  15. محمد امین آگوشی
  16. ایرج محمدی
  17. احمد پولاد خانی
  18. حسن طالعی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد