اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

احکام چهار عضو متهم اعضای شورای شهر سنندج صادر شد

آژانس سنه نیوز: شعبه ی چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان، روز گذشته حکم برائت سه عضو متخلف شورای شهر سنندج را صادر و یکی دیگر از آن ها را به یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد. سید مهدی تخت فیروزه در این حکم به یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم  و آقایان عزت الله زندی، فرزاد هلالی و خسرو دنیایی تبرئه شدند. این در حالی است که پیشتر قاضی شعبه ی 103 جزایی دادگستری سنندج، سید مهدی تخت فیروزه را به سه سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق، 52 میلیون تومان جریمه ی نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی؛ و آقایان عزت الله زندی، فرزاد هلالی و خسرو دنیایی را هر کدام به دو سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق و حدود 6 میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده بود.

اتهامات این اعضا در دادگاه بدوی تضییع اموال عمومی، اختلاس، تحصیل مال نامشروع، عدم اجرای دستور قضایی، سوء استفاده از مقام خود از طریق عدم اجرای قوانیین مملکتی و استفاده ی غیر مجاز و تصرف غیر قانونی اموال دولتی عنوان شده بود.
شایان ذکر است چندی پیش نیز همین اعضا در یک پرونده ی دیگر، به اتهام اختلاس، ارتشا و کلاه برداری هر کدام به یکصد هزار تومان جریمه ی نقدی محکوم شده بودند در حالی که مبلغ مورد اختلاس آن ها بالغ بر دویست و شصت میلیون تومان بود.
علاوه بر این ها نیز برخی از این اعضا، پرونده های بسیار دیگری با اتهاماتی از قبیل رابطه ی نامشروع  در سوابق کاری خود دارند که پرونده های آنان مدت ها است به علت خوش خدمتی آنان به نهادهای امنیتی، در جمع پرونده های سوخته قرار گرفته و در بایگانی دادگستری سنندج  زیر انبوهی از گرد و غبار پنهان شده است.
با این اوصاف بدون اندک شکی می توان دریافت که دست هایی در  پس تبریه ی پیاپی اعضای متخلف شورای شهر سنندج قرار و در روند رسیدگی به پرونده دخالت کامل دارند.
نیک پیداست شخص یا اشخاص، تنها در یک " دولت فساد " است که می توانند با اعمال نفوذ در قوانین جاری مملکت به صورت سلیقه ای حکم صادر نمایند و از یک سو فرد بی گناهی را به دار بیاویزند و از دیگر سو یک جانی را از مرگ حتمی برهانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد