اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

اتحادیه خانواده فعالین دربند کورد

اعدام ها را متوقف کنید!

نامه فعالین سیاسی زندان سنندج در خصوص اعدام فسیح یاسمنی

 حدود دو ماه از شهادت احسان عزیزمان می گذرد و هر لحظه که به جای خالی او می نگریم درسهایی را مرور می کنیم که او با بزرگ منشی، عظمت اراده و رفتاری در خور یک مبارز به ما آموخت. و امروز که به ناگاه خبر اعدام فسیح یاسمنی در گوشه دیگری از سرزمین حسرت زده مان را می شنویم بی اختیار جاودانه شدن دوستان همبندمان احسان،ابراهیم،نادر و کیومرث را دلیلی بر ادامه مبارزه ی بر حق خود می یابیم. حاکمیت دیوانگان خرد ستیز بر فضای سیاست زده ایران انبوهی از کاستی ها،عقب ماندگی ها و ویرانی را به ارمغان آورده است. در این میان اعدام هر از گاه مبارزین خلقمان ما را به چند نکته قابل نقد رهنمون می نماید.

1-نظام سیاسی در ایران با ماهیت سکتاریستی و تمامیت خواهانه ی خود، همچنان بر ادامه سیاست حذف و انکار ملت کرد علی رغم ناکار آمدی این روش برخورد اصرار می نماید.

2-حوادث بعد از انتخابات شبهه برانگیز 22 خرداد باعث نمایان تر شدن شکاف بین نیرو های رقیب در نظام سیاسی ایران شده و ضعف و شکنندگی حاکمیت زور و سرکوب را بر ملا ساخت، اعدام جوانان کردعلی رغم عدم مشارکت کردها در این اعتراضات می تواند عرض اندام و ترمیم حاکمیت مخدوش جمهوری ولایت فقیه و حکومت نظامیان در این سرزمین بایکوت شده باشد.

3-حجم وسیع زندانیان سیاسی کرد در ایران و صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای این مبارزین نشان دهنده پویایی جنبش مبارزاتی کردها و ترس حاکمیت از شعله ور شدن هر لحظه بدنه اجتماعی این جنبش را دارد و یادآور این نکته است که " آنکه می ترساند می ترسد."

4-نظام سیاسی می پندارد که با قربانی کردن جوانان کرد می تواند معترضان مرکز نشین را تهدید به برخورد مشابه نماید و از این طریق راه حلی برای فروکش کردن اعتراضات بیابد، لذا همچون گذشته و بار دیگر کردستان را آزمایشگاه تئوریهای وحشیانه و ضد بشری خود نموده است.
5- ذهنیت کرد ستیز حاکم بر نظام سیاسی ایران در بیشتر جریانها و احزاب اپوزسیون غیر کرد و رسانه هایی همچون بی بی سی و صدای آمریکا قابل مشاهده است و آنان نیز با دیگری پنداشتن کردها در قبال اعدام آنان سکوت اختیار کرده و حتی حاضر به پوشش خبری آن نیز نیستند، در این میان بروز رفتارهای مشابه از سوی بعضی از احزاب کرد و بی تفاوتی نسبت به اعدام جوانان کرد به صرف تعلق به فلان جریان سیاسی به شدت قابل تامل و تاثر است. بی شک تداوم این روند محرکی است که جمهوری وحشت نظامیان را بر ادامه اعدامها و از جمله اعدام هفده جوان دیگر کرد در زندانهای این رژیم تشویق خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد